Tuesday, March 27, 2012

Tako Tao, IOI mall

Hello ChenTa!!

Peringatan untuk kita..
Pesanan orang tua: orang tamak selalu rugi..mcm anjing dengan bayang - bayang.. (tapi selalunya orang mcm tu la yang kaya kan..hohoho..;p)


Semalam kan ad bagi tau yang anak tekak ni ngegada nak Takoyaki la..nando..steak la..huhu..jadik semalam gigih la cari segala benda yang teringin nak makan tu. Sanggup okies menempuh jem untuk ke IOI sana..semata-mata nak merasa Takoyaki..hukhukk..

Kiosk yang jual Takoyaki ni ada kat area fud court jusco, nama kedai tu Tako Tao..siap ad fb lagi  kedai ni..Semalam sampai terus je g sana..hoho, tak nyempat bagai okiess..sedangkan waktu bbuka ad lagi sejam..lalalala..Disebabkan mata da rambang, hati pun kata 'hurmm...syedapnyaaaa'..terus kita amik 3 kotak..*_*

1 kotak ada 3 pieces ..jadik 3 kotak maknanya ad 9 piecess..owhh..so takde la banyak kan..hoho..budget bole abis makan la..tapi hakikatnyaaa, 1 kotak je yang abisss..T_T

Tamak sangat kannnn!!huhuhu

Inilah kotak itu..chomel je kan..lalala..:)) 


Gigih okies snap pic adik ni masak Takoyaki..*_*

 ~sebelum diterbalikkan~

sekali lagi pic adik yang tengah masak, dia pun pelik je tgk kita amik pic diaa..lalalallaa...*_*


 Ni la Takoyaki yang da siap di masak..yummyy..kalau makan time panas..kita amik sotong, udang ngan abalon je..pastu ada niat nak amik unagi..ahaksss..Harga 1 box RM4.90, tapi unagi harga dia dlm RM5.30 rasanyaa..

 Abalon..sedap okiesss..:))

yang bawah ni udang..rasa dia biasa je, coz makan time dia da sejuk..hoho..yg sotong lum makan lagi..kejap lagi baru nak makan..hahah..siap bawak bekal ke office okiess,so takde la pembaziran kan..*_*


Pas ni nak makan yg unagi laa...opsss, i tak makan belut okisss..tapi i makan unagi..bagussss takk??hahahahha

p.s::020114161491..1318212011691311221..*_*


wit luvv....

Wednesday, March 21, 2012

the smurff

Hello ChenTa!!!

mahu mintak tolong.. sapa ad men game the smurff kt ipod???kita takleh nk bukak game tu pun..tiap kali loading je harus kembali ke main page.. aiyakk!! abis la tanaman kita..hukhuk.. rugi.. rugi.. hoho..ke kita kena delet pastu install balik?? level da bnyak kott..:((

ni ruper game tu..hukhukk


wit luvvv...

Saturday, February 4, 2012

04-02-2012

Hello Chenta !!

Oppsss my!!!

Cik AirAsia wat sale lagi..hukhukk, bahaya..bahayasss ni.Owh, Sejak dari awal tahun ni, hampir tiap ari kita check laman web AA.. Glers meroyan kan??Mata asik berbintang2 je bila tgk rege tiket, tangan pun rasa mcm tak terkawal je nak booking tiket bagai..hatiey asik mengeletis je nak bercuti, berjalan2.. Tapi bila difikir balik banyak duit nak kena guna kalau nak g jejalan guna flite ni..hukhuk, jadik terpaksa lah diketepikan dulu hasrat hatiey ni..sadisss tau rasanyaaa..sobb..sssobbb..nangeesss!!

Tapi seriyusss, kita memang suka travel daripada shopink. Maklum la dulu, masa studi amik tourism, ingat pas studi leh join mana2 travel agensi pastu arrange tour sendiri..guide tourist..hohoho, masa tu angan2 sampai ke bintang!! ahakssss, tapi rezeki dapat kat cni, jadik jangan soalkan mcm mana keje kita leh terpesong jauh dari course yang kita amik dulu tau..:p

Kita memang akan xcited glerrss kalau dapat travel mana2, tak kisah la tempat tu sebelah kawasan je pun..coz kalau bole, semua tempat kita nak g..hahaha, tapi sedar dirikan duit tak berapa nak lebat. jadik kena saving siap2, kalau nak g memana..dan la ni kita kena ngah berkira2 nak terbank ke tak ujung dis month, domestic je pun..Tiket da siap beli dari tahun lepas, tapi hatiey masih berkira2..hahaha.gediksss kan, kalau jadik g mungkin kita terbank sorang2 je kot..hukhuk, coz membe yang sorang lagi mcm tak dapat g..owh, tapi kita ni mcm la berani sangat nak fly sorangg2..lalalalalala, tapi mcm sayunk nak burn tiket kali ni..coz last year satu tiket da hangus, tiket ke KK lak tu..sob..sobbssss...

Dah, sudah..kali ni nak share promo Enchik AA, booking dari 2-14 Feb 2012 ni jer untuk travel bulan mei - jun nanti..hohoh..yok, kita booking reramaiiii.Tapi kita nak tggu next promosi yang 0.10 sen tu..rasa2nya ada lagi tak??:p


p.s:::rasanya perlu tak terbank ujung bulan ni?kalau tak terbank leh repair encHik kelly..hukhuk.. 


XOXOXO
Cik Lien

Friday, February 3, 2012

Mee Ketam di Hari Wilayah

Hell0 ChenTa!!!!

Rasanya blog ni mcm da lama je kena tinggal kan..hukhukk..sadis rasanya, mud berblogging da lama ke laut!!

Jadik kita kena nek kan semangat dengan vtiviti makan2!!hohoh..:))

Rabu ari tu kan wilayah cuti, jadik secara automatik kita pun cuti gaksss..maklumlah kita sorang rakyat wilayah yang berhemah dan bersopan!! ahaksss..Btw, ari tu pas anta my sis k LCCT, lepak sekejap kat Coffee Bean..huh, lama gler okies kita mengidam nak minum coffee kat ctu..Finaallly, tercapai hajat, anak cacing dalam perut ni pun takde lah mengeletis lagi nak lepak kat ctu..hohoh

Tapi kita tak nak crite pasal makan2 kat ctu, ahaksss..tapi nak crite pasal pencarian Mee Ketam Shah Alam yang pernah masuk kat tv tu..hukhukkk..semangat okiesss, nak makan mee ketam tu sampai sanggup ketepikan misi mencari kasut kat IOI..hohoh, nasib bek ada orang sudi bawak, maklumlah i tak berapa pandai nak drive..hukhukk..gedikksss!! tah bila tah nak pandai drive jejauh..huhuh..sadissss!!

Kedai makan ni terletak kat Seksyen 7, Shah Alam..yang belakang UNISEL tu tau..bukan kat Jakel..masa kita pergi ari tu, gigih gler cari kat kedai area Jakel tu..sampai kesudah tak jumpa..masa tu dah give up gler, nasib bek g abang kedai burger tu bantu ngan my bff..hukhukk..dapat jugak jumpa kedai tu..hohohoh

Alamat kita nan adoo okiessss..hukhukk..

Tengok menu ckittt.;p



Mee kari udang galah!! Kebetulan masa tu tinggal 2 ekor je udang..hoho..besaq gler okiesss..isi dia lembut..hohoh..tapi ini bukan kita punya, tapi i tetap tumpang sekaki makan udang..lalalalalala


 Yang ini baru milik i, cik Mee Kari Ketam..:)


Menu kami..ahaksss..total 2 orang makan termasuk air RM21.00..bole tahan kan harganyaa..takde la mahal sangatt..hohoh

  

 
Rasa mee ni?? bagi kita..ini selera tekak kita tau..lain orang len citarasa..hohoh..rasa dia mcm mee kari biasa, yang istimewanya cuma ad udang galah ngan ketam. Lagipun kita lagi suka mee kari kerang,hukhukk... satu lagi kuah dia pekat memang akan rasa lemak2 la..hohoh, kalau g stu lagi sekali kita nak try nasi+ udang galah kari atau sup ketam..hohoh..

wit luv...

XOXOXO
Cik Lien

Wednesday, December 21, 2011

sharing is caring~~~ burger king!!

hello chenta!!

skali lagi nak share coupun buger king!! hoho..xcited bangattkan..;)) Maaf la yer, x dapt nk bagi link coupon ni.. jadik sila la tgk kat web BK erkkk...;))



WW-21122011

hello chenta!!

senyum.. senyummm... da dpt kalendar 2012!!! hoho.. itu pun nk kecoh kan?? ahakksssss


wit luvv....:))

Monday, November 28, 2011

sate tulang time!!

hello chenta!!

hukhuk.. da jadik kembali tabiat lama..malas nk updat blog..hoho, maaf la yer.. sebenarnya ad byk crite nk updat.Pasal walking day ari tu.. pasal gambang water them park lagi.. hoho,
tapi memang tak berdaya nk updat..:((

tapi kali ni nk crite pasal jalan2 cari satay tulang.. pernah dengar kan?? hoho, gigih okies g senawang semata2 bk p makan satay tulang sabtu ari tu..tapi mlm sebelum tu gigih gak makan durian kat warisan.. hoho, best ok durian kat ctu.. buah baru gugur la kata kan..:p

back to satay tulang..:))

kedai yg kita g tu dekat ngan dataran senawang.. nxt building selepas ice room.. kedai dia betul2 tepi jalan, blakang kedai tu ader kedai sate kajang hj samuri.. hoho, meriah ok area tu ngan kedai makan.. bnyk pilihan..sukaa!!!:))

 ~nama kedai yg kita g~~~

secucuk RM1, kira bebaloi la.. ayam dia rasa manis.. bagi peminat rangka ayam patut try..dia ala2 rangka ayam percik rasa sate.. hoho, tk tahu nk describe sbenarnya, tapi memang terasa la rempah dia.. selain sate tulang kedai ni ada jugak jual sate biasa ngan makanan len.. tapi kita cuba sate tulang je..

Amik 10 cucuk okiess..tak hingaatt punyer pasal..tapi abisss..;))



skali lagi pic sate tulang..hohoh



kasik zooom ckit..lalalallalala...




p.s::: selamat tahun baru semua!! semoga kehadiran tahun baru ini akan membawa seribu rahmat dan kebahagiaan untuk semua. insyaAllah..

wit luvv...