Friday, May 11, 2012

11-5-2012

Hello ChenTa!!

Banyak ragam rupernya manusia ni kan..;)

Ade yang dah senang.. tapi nk lagi btambah senang sampai lupa diri..

Ada yang dah milikki segala-galanya tapi masih mahu memilikki sesuatu yang ditakdirkan bukan miliknya.

Ada yang dah mempunyai cukup "makanan" di pinggan tapi masih mengintai " makanan" orang lain...


Pelikkan??

Tapi itu tak aneh sebenarnya.. manusia memang tak pernah puas dengan apa yang dimilikki.. makin banyak kita ada, lagi makin banyak yang kita mahu kan...

Makin banyak mengejar sesuatu dan tanpa kita sedar rupernya makin banyak yang kita tercicir..Kesian kan?? Kita asik fikir, kita harus cepat untuk mendapatkan itu ini.. tapi kita lupa dlm mendapatkan apa yang kita inginkan ada sesuatu yang kita perlu korbankan...


Tak perlu untuk terlalu mengejar itu ini yang tak berapa nk pasti sampai terlupa apa yang kita ada..hargailah apa yang kita milikki selagi ia menjadi milik kita..Jangan mencanang apa yang kita telah hilang.. tapi berbangga lah dengan apa yang kita masih ada..;))


Jangan disebabkan kita terlalu mengejar itu ini.. kita bertikam lidah dengan saudara dan sahabat...

p.s:: percaya tak "manusia boleh brubah disebabkan harta"..T_T


wit luv...

Thursday, May 3, 2012

04-05-2012

Hello CHenTa!!

lama kot rasanya blog ni tk berupdate dah jadik mcm rumah tinggalan lak..iklan cik nuffnang pun da tk de yg melekat.. hukhuk.. sedey!! hahaha

Banyak benda nk diupdate, tapi rasa mcm " malasnya"..hehe.. bak kata my frenz " u memang semua malas"..;)).. tapi serius memang malas nk update okiess..bukan takat malas updat blog.. nk mkn pun malas.. hoho.. bole caya ker???;p

Skrunk ni agak busy dengan bisnes kecil- kecilan.. ahakss.. bisnes sgt kan!! tolong our club jana income..katanya nk wat family day kan. jadik harus la kena cari duit..jual tudung.. jual coklat!! oopss.. coklt x masuk dlm club..lalala..;))

nk setlekan kete yg " cedera" ari tu..hurm.. cian mycar!! nasib la my sis tk bising bila tgk x- car dia ad " lukisan" baru..pasrah je dia bila tgk " lukisan" tu.. huhu.. terus rasa mcm nk amik license test skali lagi!!!

tapi nk wat mcm mane.. perkara da jadik.. jadik siap sedia la kuarkan RM!!huhu..jadik pas ni kena lebey bhati-hati..:((

lagi pun kita tak akan pernah tahu bila kita akan di duga dengan kebahagian dan keperitan..jadik.. harus berdoa.. berdoa dan sentiasa berharap..InsyaAllah, smuanya akan berjalan dengan baik..;))

p.s:::skrunk ni gler updat kt twitterrr..;))

wit luv...





Friday, April 20, 2012

20-04-2012

Hello ChenTa!!!

lama giler kot tak update blog.. huhu.. busy dengan 5S ni.. busy sangatttt!!!!!!

p.s::: apalah makna kari tanpa " kentang"...

wit luv...

Monday, April 2, 2012

Mirror Mirror lak..

Hello chenTa!!

Mirror Mirror time..:))

smlam g GSC alamanda pulak, asik GSC IOI je..bosan jugak kan. Amik tayangan yang paling awal skali, kul 12.15 tghr. Sampai alamanda terus mcm tak pecaya..hahaha..siap leh cakap, 'ehh..awal nya kita sampai alamanda..tak penah2 kot'..hahaha, nak dapat pking pun senang..lalalala

nxt time leh dtg lagi waktu mcm gni kat alamanda..:))

muvie kan awal tghr kan, so tak sempatla nak makan lunch bagai kan..hukhuk..jadik sila la beratur kat gsc tu beli jagung, cappucino ngan twisties..hohoh..tiket tak perlu amik,ahakss..coz da print siap2..kat alamanda kan ada hand scanner utk bar code tiket tu..tapi kat IOI lagi canggih..hohoh..ada mcm laluan touch n go okiess...touch je bar code tu..:))


~google~

Synopsis

One of the most beloved stories of all time is coming to life in the motion picture Snow White legend, Mirror Mirror. A fresh and funny retelling of the Snow White legend, Mirror Mirror features breakout star Lily Collins (The Blind Side) as Snow White, a princess in exile, and Oscar®-winner Julia Roberts as the evil Queen who ruthlessly rules her captured kingdom. Seven courageous rebel dwarfs join forces with Snow White as she fights to reclaim her birthright and win her Prince in this magical adventure comedy filled with jealousy, romance, and betrayal that will capture the hearts and imaginations of audiences the world over. The film also stars Armie Hammer (The Social Network) as the Prince, and Nathan Lane (The Birdcage) as the hapless and bungling servant to the Queen. 

crite dia mcm gtu la..tapi tak de la mcm crite dlm buku crite tu sangat. kita xcited okiess nak tgk crite ni. Ingatkan sama mcm dlm buku crite, yang princess tu pengsan pasal makan apple beracun lepas tu ad 7 orang kerdil yang selamatkan n then ada prince kacak yang tolong..pastu blaa..blaaaaa....ada cermin ajaib...pastu ad Queen yang jahat ni akan cakap mcm gni " Mirror Mirror in the wall, who is the most beautiful in de world "...huhuh..tapi tiada okiesss..hukhukk..yang ada cuma ' mirror mirror in the wall" pastu terus dia sampai tempat len..paling tak leh tahan, bila prince tu kena sihir puppy luv..hhohoho

btw, crite dia best gak. even mcm slow ckit, tapi stil leh gelak2..ad time sedey..romantik..hahaha..terus blushing..lalalalaa...pas tgk tu, terus kita rasa nak g CS cari buah stroberi..hahahah..gedikkssss!!


p.s ::: kita perlu tahu, bila masa kita sudah tewas..;p

wit luv...

Wrath of The Titans

Hello ChenTa!!

Malam jumaat ari tu gigih g IOI mall..tgk crite Wrath Of The Titans, mcm la kat alamanda takde kot..huhuh..Tapi tak tahu ar kenapa, rasa mcm best tgk muvie kat IOI berbanding alamanda..hahaha, sedangkan alamanda lagi dekat dari IOI..GSC je kot!!hohoho..tapi masa tgk muvie tu dapat seat yg tak best lak..sedey!! tapi semalam kita tgk Mirror2 kat alamanda okiess..tapi itu kat nxt entry..

air acond menitik kat kita..huahuaaa..da la sejuk kot masa tu,kena air acond lak..aiyakk..cnfirm pas ni tak nak pilih seat tu lagi..*_*

crite ni actually pasal dewa2..zeus..hardes..ares..pastu separa dewa si Perseus,pasal si 'navigator'..n  Kronos. Si Perseus la hero dalam crite ni, tapi..ada masa mcm 'ehh..awat si Perseus ni slow sangat!! tak terer lansung kot'..ahh..mcm gtu la lebey kurang..angin je kot, bila tgk dia mcm gtu...hurm, btter si 'navigator' atau ares yang jadik hero dlm crite tu..tapi mana mungkin, coz Ares jahat okiesss!! sangat jahatt..sebab dlm crite ni dia jadik dewa perang..so memang selalu belawan la kan, harus la takde perasaan simpati lansung dlm jiwa dia!! zalim kottt!emo kejap..hahahahahah...T_______________________T

Si Ares ni bkomplot dengan Hardes nak tgkap Zeus,sebab nak hidupkan si Kronos tu..Ares tu anak Zeus okiess..kejam kan??? Hardes tu lak adik si Zeus, tapi dia da kena sisihkan ke lurah Tartarus..yang si Perseus tu jadik nelayan kat bumi, ada anak sorang nama dia Helius..chomey okiess..ahaksss..Suka Helius tapi tak suka Perseus...crite ni okey, tapi ada masa kita rasa mcm tak logiknya crite ni..hahaha..gtu la lebih kurang.. siap membe tanya 'ehh..da update ke sttus kat fb pasal crite ni x best'  hahah...mcm la kat fb dia takleh update kan..:p

~google~


kita bg 31/2 bintang kat crite ni kot.. takde la tak best  sangat..tapi kira okiess laa...:))

abis muvie terus balik sebab esoknya awal pagi nak gerak g kenduri kawen kat n9, tapi berpusing kot nak g paking mas tu coz pintu da banyak tutup..hoho, paking kt belakang bangunan masa tu.Bole lak masa sampai tu, pking basment dia tutup!! huhuh..nasib la mcm dekat je paking blakang tu.. *_*


p.s ::wekend yang penat kot katanya..

wit luv.....

Tuesday, March 27, 2012

Tako Tao, IOI mall

Hello ChenTa!!

Peringatan untuk kita..
Pesanan orang tua: orang tamak selalu rugi..mcm anjing dengan bayang - bayang.. (tapi selalunya orang mcm tu la yang kaya kan..hohoho..;p)


Semalam kan ad bagi tau yang anak tekak ni ngegada nak Takoyaki la..nando..steak la..huhu..jadik semalam gigih la cari segala benda yang teringin nak makan tu. Sanggup okies menempuh jem untuk ke IOI sana..semata-mata nak merasa Takoyaki..hukhukk..

Kiosk yang jual Takoyaki ni ada kat area fud court jusco, nama kedai tu Tako Tao..siap ad fb lagi  kedai ni..Semalam sampai terus je g sana..hoho, tak nyempat bagai okiess..sedangkan waktu bbuka ad lagi sejam..lalalala..Disebabkan mata da rambang, hati pun kata 'hurmm...syedapnyaaaa'..terus kita amik 3 kotak..*_*

1 kotak ada 3 pieces ..jadik 3 kotak maknanya ad 9 piecess..owhh..so takde la banyak kan..hoho..budget bole abis makan la..tapi hakikatnyaaa, 1 kotak je yang abisss..T_T

Tamak sangat kannnn!!huhuhu

Inilah kotak itu..chomel je kan..lalala..:)) 


Gigih okies snap pic adik ni masak Takoyaki..*_*

 ~sebelum diterbalikkan~

sekali lagi pic adik yang tengah masak, dia pun pelik je tgk kita amik pic diaa..lalalallaa...*_*


 Ni la Takoyaki yang da siap di masak..yummyy..kalau makan time panas..kita amik sotong, udang ngan abalon je..pastu ada niat nak amik unagi..ahaksss..Harga 1 box RM4.90, tapi unagi harga dia dlm RM5.30 rasanyaa..

 Abalon..sedap okiesss..:))

yang bawah ni udang..rasa dia biasa je, coz makan time dia da sejuk..hoho..yg sotong lum makan lagi..kejap lagi baru nak makan..hahah..siap bawak bekal ke office okiess,so takde la pembaziran kan..*_*


Pas ni nak makan yg unagi laa...opsss, i tak makan belut okisss..tapi i makan unagi..bagussss takk??hahahahha

p.s::020114161491..1318212011691311221..*_*


wit luvv....

Wednesday, March 21, 2012

the smurff

Hello ChenTa!!!

mahu mintak tolong.. sapa ad men game the smurff kt ipod???kita takleh nk bukak game tu pun..tiap kali loading je harus kembali ke main page.. aiyakk!! abis la tanaman kita..hukhuk.. rugi.. rugi.. hoho..ke kita kena delet pastu install balik?? level da bnyak kott..:((

ni ruper game tu..hukhukk


wit luvvv...