Tuesday, November 11, 2014

11-11-14



Assalamualaikum

Dah hampir hujung tahun baru nak berupdate kan.

ketandusan idea tapi hakikatnya malas..;p
Banyak pkara yang berlaku tahun ni.. dugaan 2014. Tunggang terbalik semua, tapi stil dapat g berjalan2..Tahun ni takde percutian jauh..semuanya domestik. Kira enjoy la, dapat gak g bercuti. tapi jimat jugak sebenarnya cuti kat domestik ni, takyah nak tukar2 duit nak kena check bila currency murah..:)

Tahun ni percutian da tamat, duk umah diam2 sampai tahun depan. btw, Air Asia ngah wat sale..hahah..ttiba terasa nak bercutikan..:p

kita bhenti dulu pasal cuti2 ni..lagi pun bukan leh beli tiket lagi pun. Sebarang pembelian online dibekukan..hahaha

nk cite pasal pejabat kita orang dah pindah,dah hampir 2 bulan. skrunk ni ofice betul2 kat belakang umah! jenguk tingkap office da nampak bangunan umah. Kuar dari pintu umah bole nampak bangunan ofice. Bahagia kan?

terus rasa makin malas nak gerak awal2 g ofice.hahaha.. dulu, kena kuar awal sebab nak kena kejar parking. Skrunk ni dah tak lagi. waktu rehat sempat lagi kalau nak balik umah, nak mkn tghr kat umah pun InsyaAllah sempat. Tapi emangnya kena masak siap2 la..:p

Ada banyak lagi nak cerita, banyak sangat. terasa mcm nak crite pasal trip pecutian..tapi nanti la dulu. kepala ngah ting tong, demam yang panjang kali ni.Rasa nak tido saja, hfully dapat sihat balik sebelum hujung minggu ni..

c again..


Friday, May 9, 2014

Kacang renek

Assalamualaikum..

Jumaat sudah.. Sekejapan je da wekend. Minggu ni rasa mcm cepat je blalu kan.. Hohoho.. La ni ngah dengar al kuliyah pasal .... Oppss..hahaha

Sbenarnya nk update pasal pasu kecil...:))

Pokok kacang renek da kuarkan putik bunga!! Daun pun subur.. Alhamdulillah takde kena serangan serangga tapi jadik tarikan sang semut. Hahaha


Lobak putih makin lebat daun dia..tapi tkdelah besaq sgt.. Pic tak dpt nak rotate la pulak.. Huhuhy


Yang paling best! Pokok capsicum!!!dah bbunga! Nunggu dgn sabar ni.. Hahaha


Itu je updat pasu kecik buat masa ni.. Kangkung masih kuarkan hasil. Bayam pun da tuai 2 kali.. Terung da bis tuai. Skrunk ni nunggu terung buah balik. Ri tu abis pokok terung kkeringan. Huhuhu.. Kita takde kat umah 5 hari abis pokok terung. La ni baru la recover balik. Nk dekat pose ni jadik kena la tanam sayur ijau banyak3.. Hohoho


Xoxo

Tuesday, April 22, 2014

Si terung

Assalamualaikum...

Taip delete taip delete.. Aishh.. Dari ri tu mcm gtu. Nak crite tapi macam tsekat.. Hahaha.. Sebab ada pkara yang tak bole nak dicerita kat blog kan.. Bahayaaa! Hahaha

Keje mcm biasa, buat rutin mcm biasa..tapi tak mcm dulu2.. Abaikan..hohoho

Nak crite akhirnya penantian si terung da berakhir.. Gembira tak tkata.. Skrunk ni tiap kali balik mesti duk ngadap si terung ni dulu. Fikir bilalah dia nak mbesar mcm kat kedai.hoho.. Fikir bila lah bole nak dituai. Tak sabar nak bakar ni. Sebab kawan kata terung bakar sedap.. Tak sabat!! Tak sabat!! Hahaha


Chantek tk caler terung. Ungu dia chantek. Suka!! Suka!!!hohoho

Tapi yg tk bestnya pokok bendi mcm sakit. Daun bkedut.. Huhuhu..sedey..mcm mana nk wat ye..:((

*** kita da usha2 pg tadi tapi jawapan dia ngada2..****

Xoxo

Thursday, April 17, 2014

17.4.2014


Assalamualaikum...



Bertabah...bertabah..silakan bertabah..

Tak lama lagi.. InsyaAllah...


Selangkah lagi dan selepas itu sila lah menunggu dengan sabar dan sila lah bertabah..;p



MudahMudahan semuanya akan baik3 sahaja..


p.s :: update pasu kecil

TERUNG DAH MULA BERBUAH!!! Kesabaran menunggu telah berhasil..

Kacang Renek tumbuh dengan suburnyaa.. Tak sabar menanti buah...

Lobak putih masih kecil pokoknya dan tinggi.. nampaknya mcm tengah mencari matahari..:p



p.s::::: terliur nak makan mee jawa! ngan sate daging yang sangat sedap..




XoxO

Monday, April 7, 2014

Update pasu kecil

Assalamualaikum..;))

Lama tak berupdate kan .. Hoho..tkde idea. Nk cte pasal trip yg lepas2 pun da tak brapa nak rajin. Ada lagi 2 trip pcutian pas ni! Hoyeyy!!!

Ok.. Abaikan trip2 itu. Skrunk ni nk rajin nak update pasal pokok3 kita. Semangat ni nk menanam. Hfully akan bkekalan smangt!! 

Nk tunjuk anak pokok capsicum dulu. Ni benih main campak3. Beli capsicum dari tesco ri tu, pastu campak terus biji benih kat pasu.tak sangka hidup. Alhamdulillah..;)) moga3 akan kekal hidup dan bbuah!! 


Ada 6 pokok anak capsicum. Tapi tak tahu da bapa minggu usia pokok ni. Yang ni baru alih masuk dlm plastik beg.


Yg ni bunga kangkung! Chantik sgt bunga dia. Tak sabar nk nunggu putik lain tu kembang.. Hohoho

Pokok terung yg banyk bunga tapi sayang tak menjadi. Buah sekali je hari tu..Tapi takpela, tak bbuah pun tkpe. Skurangnya ada tmbahn oksigen..;p


Pokok bendi da bbunga!!


Dan last skali pokok yg hidup dari cmpak2.. Tanam elok2 takmo idup, tapi campak subur plak dia idup..;))

Pokok bawang! Yg blakang tu bawang putih. Daun bawang putih bole wat masak ke? Daun dia mcm lain ckit dari daun bawang biasa. Bau dia pun lain.. Hohoho



Banyak lagi nk updat pasal pasu kecil kita ni..tapi nanti3 la updat. Tanam kecilkecilan la katakan. Semua masuk dlm pasu kalau bole. Umah kotak la katakan..

Xoxo

***ngah nunggu pokok kacang renek tumbuh!!;))


Wednesday, March 19, 2014

Tuaian pasu kecil

Assalamualaikum...

Bulan mac sudah!!

Kejapan saja kan. Hukhuk.. Agak cbuk sejak 2 menjak ni.. Hahahha.. Tapi tak tahu sibuk pasal apa. Cuma yg pasti sejak2 ni tak sabar nak balik umah. Nak tgk sayur2!! Hahaha.. Gedikss lebey kan. 

Ini hasil tuaian ptg ni dari pasu. Bole la wat skali masak. Kangkung ngan pakchoy. Rupenya pakchoy tu bila kita amik daun je, nanti mkin banyak daun yg akan tumbuh balik ye.. Hahaha.. Mkin besar3 daunnya..

Alhamdulillah rezeki hari ni..;))



Tapi kan knapa pokok terung asik bunga tapi tak jadik buah.hurm.. Kurang kasih sayang ke? Tapi daunnya lebar2.. Subur lak tu. Bendi lak bunganya asik diintai cik semut. Pastu bila bunganya kering terus gugur. Tak tahu nk wat gane. Ade idea yg nk dikongsi?

P.s:: nk masak kangkung blacan la! Hohoho.. Cmpur pakchoy!!;)))


Monday, February 3, 2014

Hampir setahun


Hye

Lama benar tak update. Hampir setahun! Owh my... Hahhaha.. Banyak yg jadik. Ad masa hampir tunggang langgang. Itu crite tahun lepas.

Now, dah tahun baru. Moga semuanya baik2. Ehh.. Lupa, kita pindah rumah lagi.. Aiyak! Hahaha

Dan sekarang ada hobi baru...πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€


Bercucuk tanam ye kita.. Petani kecil kecilan katanya. Hohoho

Jumpa lagi! Hfully pas ni makin rajin..

P.s:: blogger app kat mobile da makin mudah! Hoyeyy!!! Saya suka..😘😘😘


Saturday, May 18, 2013

Di tanah air



Penat!!!

Baru sampai ke tanah air tghr tadi! Seriuss, rindu gler ngan Malaysia! Baru 3 hari pergi tapi da rindu.. Hahaha

16-18 mei kita ad di tmpt yang sama sperti tahun lepas!

MEDAN!! Sekali lagi..

Sopink3 tak hingat sampai kering! Betul3 balik tggl .60 sen je!! Seriuss! Duit rupiah ngan RM abis!!

Nangiss.. Hahahah


Nk p mkn dulu.. Sambunk kemudian! Yok cuci mata tgk me baju raya!!;))

Xoxo..

Wednesday, May 15, 2013

cuti cutian...

lama gler tak updat blog..mcm3 jadik..mcm3 peristiwa..hahaah

jadik sekarang ni ngah nak rajin3 kan diri update..hoho..mintax3 rajin la hendaknya..:p

esok kita berjimba3!! 1st time akan travel wit me sis n kawan dia..ber3 seperti biasa, dan kita akan jadik tourist guide diaorang!!1owh my..owh myyyyy!!! nerves..nervesss..hahahaha..gila gediksss..kita tak berapa mahir sangat tmpt tu, masuk ni baru 2nd time kita g..last year ad 'driver' yang bawak g sana sini..kali ni!! public transport ok!!! nasib baik cuti tak lama, sebab dia orang nak g lite3 sopink je, tak nak g tmpat lain..hohoh..tapi cuak la jugak kan..1st time kan jadik tourist guide yang tak rasmi, takut sesat..haahahaha

hotel da booking!!

shuttle untuk ke hotel pun da cnfirm!
cuma tempat nak g tu je masih dalam bayang3.hahahha..tapi yg pastinya harus laa semua tempat sopink kan...:)

duit da convert..

tu je kot..makan3 tak kisah snagt, sebab my sis akan sponser sepenuhnya..suka!!!!:)


kita cuti sampai selasa nxt wek..! kalau sempat kita updat dari sana,sebab dengar3 hotel kat sana dia provide wifi sampai ke bilik..hahahahha, harus laa kita tak sopink lama2..

xoxo

Monday, February 18, 2013

NaSi lauk



10 kali tgk 10 kali menitik air mata!! sensitip benau,,:((




xoxo


Thursday, February 7, 2013

07-02-2013



Bff kita nak kawen!!!

Ding!!!

Sedih.. Tapi tumpang happy..!


P.s:: ad di johor skrunk.. Cuti cuti.. Lalalaal



Xoxo

Sunday, February 3, 2013

Thursday, January 17, 2013

17-01-2013


Dah masuk hari ke-2 pergi kerja dan balik berjemput.. Mcm tuan putri?? Sangat! Hahah.. Tak berapa larat nak drive..ding!!

Selasa ri tu gigih gak g klinik, itu pun hmate tlg hantar.. Huhuhu.. Doc kata demam! Yang paling cuak bila doc kata demam ni bole bjangkit! Erk.. Huhu.. Terus kita kata kena kuarantin ker?????!

Hoho.. Doc tu kata, tak la.. Cuma kurangkan 'berpublic'.. Hoh.. Kena pakai mask la mcm gni.. Ahakss..;p

And now, tgh bfikir esok nak g work mcm mana.. Me hmate nak terus lik kg esok so pasti dia takleh nak amik dan anta esok.. Huhu.. Drive?? Hfully larat nk drive..mlm esok nak lik puchong lak.. Dushh...!!!!!

Nak g klinik lagi da tak larat coz nasihat doc mesti sama.. Minum air banyak2.. Makan ubat! Rehat! Hoh.. Tekak da tlebih payau coz asik minum air masak.. Makan ubat pun da rasa nak muntah..nak mkn pun da takde rasa apa.. Aiyak!!

Dapat makan jeruk&asam sedap ni.. Yummy..!;)))

Xoxo

Tuesday, January 15, 2013

15-01-2013


Bestnya kalau skarang ni ad org hantar kan bihun sup/bubur untuk kita!! Hoho.. Berangan tak sudah!;p

Berangan itu percuma kan.. Tak kena bayar kan? ;)

Stengah hari asik berselimut! Nak bangun pun tak larat.. Pe tah lagi nak masak bubur..sedey!

Nak g klinik pun tak larat tapi actually malas nak mnunggu tu.. Tak larat ok..menunggu mcm tggu buah durian yg tak tahu bila nak gugur.. Hahahaha

Sekarang ni da hilang 2 nikmat hidup buat sementara waktu.. Hilang nikmat sihat.. Hilang selera makan..! Masa sihat lupa diri.. Makan pun tak beringat.. Hoho.. Insaf!!

Hmate msg kata ad bihun sup dlm peti ais..! Hoho.. Nk makan tapi tggu dulu la.. Nk bselimut balik.. Sejuk gler.. Even tak on kipas ngan bukak tingkap..

Bye!! Selamat bkerja semua!!! Hopefuly esok larat nk bangun dan p keje..T_T


P.s:: tak makan ubat ad hati nak sihat!! Dushhh....

Monday, January 14, 2013

14-01-2013


Hari tu try makan ikan bakar kat kedai yang baru bukak kat cni. Tertengok promosi kedai kat fb..

Biasa la kan kita memang akan selalu tepengaruh!! Dush..!!

Mintak sotong goreng tepung dapat sotong bakar separa rentung..kecewa..:(7

Kata ikan pari bakar bersambal tapi dapat ikan bakar tak bersambal.. Hurm.. Dush again!!!!

Nak kata apa??! Lepas ni takyah nak teruja sangatla..!

P.s:: nak sedap masak sendiri la kan..!??!

Xoxo

Wednesday, January 9, 2013

9-1-2013


Morning..

Me gelang hilang, tak tahu kat mana cicir nya.Memang takde rezeki..mungkin ada 'sesuatu' yang bukan milik kita tetapi kita da terambil..mungkin balasan.. mungkin 'hutang' yang perlu kita bayar..Mungkin..Tapi yang pasti gelang itu bukan rezeki untuk kita..

Ralat?

Ckit tu mesti ada..kita  bukan positif sangat orang nya. Tapi kita cuba nak fikir positif..

Setiap apa yang berlaku mesti ada sebab. Mungkin sebagai peringatan agar lebih berhati hati dan menghargai..

Mungkin....

Kita tak pernah tahu tapi kita bole jadikan dia sebagai peringatan.:))

Fikir positif..fikir yang baik2..

Entry ke Medan Tahun lepas mungkin takkan disambung..Sorry..contact number pak supir pun kita takde simpan.Maaf sekali lagi..

last sekali;

happy new year!! mungkin terlewat tapi itu ok daripada takde..Moga Tahun ini akan diwarnai dengan keceriaan dan kegembiraan..

xoxo


Friday, October 12, 2012

Pic je Dulu..

Hello..!!

mud nak update pecutian ari tu da muncul sedikit!! jadik sebelum mud tu ilang baik kita update lajulaju..hahaha

tapi nak letak pic je dulu pic..aci kan??

ni pic masa makan dinner masa ari pertama sampai

sotong itu sedap bangat walaupun sangat pedas..hahahah..ayam itu best!!

sekali lagi!!!


 ni view untuk penginapan kami pada waktu malam..chantek kan?? ini di Berastagi..sejuk amat..



view bhadapan rumah penginapan!!


 verandah bilik!!
view di pagi hari dari penginapan..




Finally jumpa nama kedai  sup yang amat sedap yang kita orang untuk lunch ari ptama..kedai mee sop kampung..sup dia best, mcm tak cukup amik 1 mangkuk..:))



ad banyak gler pic..tapi next entry okey..mud nak updat baru muncul sikit kan..ahakss..tggu mud tu banyak ckit baru kita update banyak2..:))


:::ini semua pic dari kamera me officemate..:)

wit luv..


Thursday, October 11, 2012

Movie- Taken2 & Looper

Mornink!!


2 hari berturut layan movie!!Gosh..goshh..kira kali ke-3 wat minggu ni..pingsan!! hahahah..hpefully da takde movie untuk ujung minggu ni..tapi terasa nak layan the thieves!:))

Selasa tgk Taken 2 kat Alamanda.. yang ni beli buy 1 free 1 guna Maybank Visa.. 2D again!! tak tahu apa beza dengan movie biasa yang tak de D..rasa mcm biasa je, cuma mahal ckit. Tapi member kata pic dia mcm sharp ckit, tapi sama  je kita tgk.Hoh..nampak sangat buta IT..buta pic dan buta gadget.!! oppsss..nasib tak buta hati..:p



Taken 2 sambungan dari Taken sebelum ni pasal Bryan Mills, yang selamatkan anak dia dari diculik. la ni dia jadi sasaran famili lelaki yang dia bunuh.kira mcm pembalasan dendam la..pastu bryan ni kena g Instanbul and dia invited anak ngan bini dia ikut sekali..owh..kat sana la segala pembalasan bermula. aksi kejar mengejar..huhuh..kena culik..tembak.. semua ad..teruja jugak tgk crite ni..tapi..tgk la sendiri..persepsi masing2..tapi enjoy layan crite ni tak sempat nak bosan kot..:))

Next!!

Looper..:))

Crite ni mcm slow ckit..hurmm, tak tahu nak crite mcm mana..hahaha..

pasal Joe, pembunuh upahan. tapi dia bukan bunuh orang pada zaman dia, tapi orang zaman akan datang. Dia just duk kat tempat yang telah dikhaskan dan tiba masa akan ad orang zaman akan datang dengan mesin masa muncul dengan kepala bertutp dan tangan terikat. Dia just tembak! keje dia tembak....tembak..tembak dan tembak. Owh..sangat!! hahaha..tapi satu masa mangsa dia muncul tak bertutup kepala!! dan rupernya itu adalah dia dari masa akan datang!Ding..!! bunuh diri sendiri, mampu??? dan satu lagi tugas pembunuh upahan ni ad limit, bila sampai masa pencen dia orang akan dapat upah yang lebih dari biasa. Itu maknanya mereka hanya bole idup untuk berfoya2 30 tahun je lagi. Selepas itu mereka akan dihantar balik ke zaman sebelum itu untuk di bunuh!! Nak tahu kesudahan crite ni g tgk sendiri..lalallalaa..tapi kalau nak tgk crite ni, pastikan jangan tgk Taken 2 lagi..hahaha

:::: minggu ni nak berpicnik..mintax2 tak ujan petang..:))


wit luv..





Wednesday, October 10, 2012

WW sangat...!!






Ha Wee Wee!!




::terasa nak pergi lagi dan lagi!!

::: nk cuticuti Malaysia tapi tiket flite domestik lagi mahal dari negara asia!!T_T


wit luv...

Tuesday, October 9, 2012

7-10-2012 - hotel transylvania & 6D Motion


HaWeeWee...


Morninkk!!

Kita stop jap crite pasal percutian ke Medan ari tu erk..hukhuk..bizi dengan kehidupan di alam nyata skrunk ni..tggu mud bercuti sampai baru kita update balik yer...*_*

Wekend ari tu layan crite ini Hotel Transylvania!! 2D je yang mampu tgk..3D tak berapa nak mampu lagi..ahakss.. lagi pun skrunk ni ada promosi buy 1 free 1 untuk Maybank card member untuk Visa only yer..Visa debit pun bole! Tapi kena beli online kat GSC website..best kan??promosi sampai ujung bulan ni je rasanya, jom!!



..Ble..blee..bleeee....



They ZinG!! '',)





Ha Wee Wee.. 

ahakss..chomel okey! sepatutnya Hawaii tapi jadik  HaWeeWeee ..sebutan si Mavis ( anak si dracula)

serius crite ni chomel..swet je..klaka..bole gelak2..tapi ad part yg sedey gak..hukhuk..manusia boleh bercinta dengan anak dracula..!! Cinta memang tak kenal siapa..ahaksss..:p


Dan yang paling best selepas layan crite 2D tu harus la 6D Motion Adventure pulak!!yang ini bukan dekat GSC tapi bhadapan dengan GSC IOI mall.

Best!! mcm real..walaupun mcm ad somthing..tapi better. nak2 part masa turun dari tangga, serius menakutkan..da mcm roller coster..hukhuk..siap kena tempias air!!try la kalau nak alami mcm kita alami.RM15 hinggit untk 5-10 minit gtu..bebaloi la, sebab hasrat nak g 4D kat USS tu tak tercapai lagi kan..T_T




p.s::: baru kita tau tiap kali dracula cakap akan ad pkataan ble ble..ble di penghujung ayat.. Chomel!! hahaha..:p


wit luv..